انواع دستگاه برش پلاسما

توسط صنایع از مهمترین شرکت های صنعتی گرفته تا کوچکترین مغازه های سرگرمی و صنایع دستی، استفاده می شوند. با توجه به نیازهای مختلف هر فرد یا هر شغل، نوع برش مورد نیاز به طور قابل توجهی متفاوت خواهد بود. برای شروع کار با انواع دستگاه برش پلاسما باید بدانید چه نوع از برش پلاسما را می خواهید.

انتخاب نوعی برش دهنده پلاسما بستگی به کاربرد مورد نظر شما دارد. برخی از ویژگی های دیگری که باید در نظر بگیرید عبارت است از: قابلیت حمل دستگاه ، بهره وری و قابلیت استفاده از آن. انواع دستگاه برش پلاسما به دلیل سرعت بالا، دقت و هزینه کم، کاربرد زیادی برای بسیاری از پروژه ها دارند. بعد از مطالعه این مقاله و درک انواع مختلف دستگاه برش پلاسما، می توانید نوع مناسب با نیاز خود را انتخاب کنید.

معرفی انواع دستگاه برش پلاسما

انواع دستگاه برش پلاسما چیست؟

برش پلاسما فرایندی است که به موجب آن یک جت تسریع شده از پلاسمای گرم از طریق مواد رسانای الکتریکی مانند فولاد، فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، برنج و مس برش می خورد. از این دستگا ها بیشتر در عملیات تعمیر خودرو ، ساخت و سازهای صنعتی ، نجات و ضایعات فلزات استفاده می شود.

انواع دستگاه برش پلاسما چگونه کار می کند؟

پلاسما حالتی است كه وقتی گرما و بخار با هم مخلوط می شوند به وجود می آید و تبدیل به گاز یونیزه و رسانای الكتریكی می شود. انواع دستگاه برش پلاسما از این گاز رسانای الکتریکی، برای انتقال انرژی از منبع تغذیه به یک ماده رسانا استفاده می کند.

قوس پلاسما وقتی به وجود می آید که گازی مانند اکسیژن ، نیتروژن یا آرگون از طریق یک روزنه نازل کوچک درون مشعل بیرون می آید. قوس الکتریکی تولید شده از منبع تغذیه خارجی به این جریان گاز فشار بالا وارد می شود و در نتیجه منجر به جت پلاسما می شود. جت پلاسما می تواند تا 40.000 درجه فارنهایت برسد و به راحتی مانند چاقوی داغ، فلزات را برش می دهد.

خرید انواع دستگاه برش پلاسما

هنگام انتخاب انواع دستگاه برش پلاسما، درک این نکته ضروری است که در واحدهای تولید شده برای مصارف صنعتی و خانگی تفاوت وجود دارد. بدون آموزش مناسب، خرید و استفاده از یک مورد اشتباه ممکن است در درازمدت هزینه و وقت شما را بگیرد. دستگاه های کوچک برش های پلاسما قابل حمل هستند، به بسیاری از پیمانکاران و سوداگران این فرصت را می دهند که از آن به راحتی  استفاده کنند. کاربردهای متنوع انواع دستگاه برش پلاسما ممکن است شما را شگفت زده کند. اگرچه آن ها به وضوح ابزاری مفید برای استفاده در بیشتر صنایع هستند، اما در چندین زمینه بهره وری دیگر نیز تا حدودی مفید هستند.

معرفی انواع دستگاه برش پلاسما

کاربرد های انواع دستگاه برش پلاسما

  1. استفاده از انواع دستگاه برش در هنری

بسیاری از هنرمندان از طریق انواع دستگاه برش پلاسما در فلز،  نقش های هنری ایجاد می کنند و البته این برش ها باید دقت زیادی داشته باشند. سطح بالایی از جزئیات با یک برش دهنده پلاسما امکان پذیر است که می تواند به گونه ای برنامه ریزی شود که در امتداد بهترین خطوط نقاشی بریده شود، بدون اینکه فلز تاب و خم شود.

استفاده دیگر از برش دهنده های پلاسما ایجاد الگوهای پیچیده و شابلون هایی است که به سایر افراد خلاق اجازه می دهد قطعات هنری خود را بسازند، بنابراین این ابزار را به وسیله ای ضروری در دنیای هنرها و صنایع دستی تبدیل می کند.

  1. لوله کشی

برش دهنده پلاسما تجهیزات خوبی برای یک لوله کش است. برش لوله با این نوع دستگاه ها صرفه جویی در مصرف وقت است و دقت برش لوله های پلاسما برش هر اره دستی را می زند و باعث می شود لوله ها به طور تمیز و بدون لبه های فرسوده روی هم قرار بگیرند.

  1. پیمان کاران

پیمانکاران عمومی و زیرمجموعه از برش های پلاسما برای تمام عناصر ساختمانی که به ورق فلز نیاز دارند، استفاده می کنند. این کار را می توان مستقیماً در محل و بدون دردسر انجام داد، البته مادامی که منبع برق در دسترس باشد.

  1. کشتی سازی

کشتی ها معمولاً توسط کارخانه های کشتی سازی متخصص در مهندسی نیروی دریایی در یک کشتی سازی ساخته می شوند. این کارگران کشتی سازی از برش دهنده های پلاسما برای اندازه گیری فولاد صفحه ای که برای ساخت سرسره، سرتراشه و بدنه مورد نیاز است، استفاده می کنند.

 

 

  1. شرکت های برودتی و صنایع

شرکت های برودتی و تهویه مطبوع از انواع دستگاه برش پلاسما برای برش فلز برای نصب و ساخت و تعمیر مجاری فلزی بدون نیاز به بازگشت به کارگاه استفاده می کنند. در ساخت صنایع، می توان برش های دقیق را هنگامی که دستگاه CNC و برش پلاسما استفاده می شود و به صورت مشترک استفاده می شود، به صورت عمده انجام داد.

برش های چند محوری نیز باعث می شود جوشکاری درز بهتر انجام شود. برش پلاسما در صنعت فروشگاه باعث می شود تا الگوهای مکرر با دقت و سرعت برش داده شوند.

  1. اتومبیل سازی

نگهدارنده های اتومبیل از برش های پلاسما برای ساخت منیفولدهای اگزوز برای تبدیل توربو و همچنین برای برداشتن قسمتهای آسیب دیده ماشین قبل از قرار دادن قطعات دیگر استفاده می کنند. برش پلاسما همچنین برای از بین بردن زنگ زدگی از بدنه خودرو مفید است.

معرفی انواع دستگاه برش پلاسما

انواع دستگاه برش پلاسما معمولاً واحدهای بزرگی هستند که کارهای بزرگ را انجام می دهند. خطوط تولید صنعتی، جایی که پروژه های بزرگ برش فولاد اتفاق می افتد.

دستگاه های برش اتوماتیک با هد کنترل که به طور کلی روی میز نصب شده اند کار می کنند. وقتی صحبت از برش دهنده های پلاسما می شود، ضروری است که بدانید حداکثر اندازه صفحه شما چه چقدر است و حداکثر ضخامت صفحه چه مقدار خواهد بود، چند ورق مورد نیاز برای برش است، چقدر فضای لازم برای کار دارید و ابزار مورد نیاز شما چیست؟

برش های پلاسما با کنترل عددی کامپیوتر یا CNC نیز از طریق نرم افزار اجرا می شوند، بنابراین استخدام شخصی با قابلیت ایجاد و ویرایش فایل های CAD که CNC وارد می کند ضروری است. با استفاده از واحد صحیح ، نسبت هزینه به دقت به حداکثر می رسد و هدر رفتن آن به حداقل می رسد.
متغیرها و پارامترها برای هر دستگاه متفاوت است، بنابراین قبل از خرید دستگاه اطمینان حاصل کنید.

  • برش پلاسما با کنترل عددی کامپیوتر (CNC)

انواع مختلفی از برش دهنده های پلاسما CNC وجود دارد. سه پیکربندی اصلی این واحدها ، محورهای 2D / 2، محور 3/3 + و برش های پلاسمای CNC لوله و مقطع هستند، که اختلافات بین آن ها کاملاً چشمگیر است.

  • محور 2D / 2

این دستگاه متداول ترین است و پروفیل های مسطحی را با لبه های برش خورده تولید می کند که در 90 درجه نسبت به سطح ماده قرار دارند. تنظیمات دستگاه می تواند صفحات فلزی را به ضخامت 150 میلی متر برش دهد.

  • 3D / 3 + Axis

این دستگاه می تواند پروفیل های مسطح را نیز قطع کند، اما می تواند به جای زاویه های 90 درجه ، در محور سوم بچرخد که به آن امکان می دهد لبه ها را در زوایای 90 درجه نیز برش دهد. توانایی برش زوایای دیگر، آن را در ایجاد سوراخ های ضد مغز و لبه های شکاف سوراخ های پروفیل شده مفید می کند.
تطبیق پذیری این دستگاه، همچنین آن را برای برش پروفیل هایی که بخشی از ساخت و ساز جوش داده شده است، ایده آل می کند. بدست آوردن برش 30 یا 45 درجه اجازه می دهد تا قطعه ها بلافاصله و بدون فرآیندهای ثانویه مانند سنگ زنی یا ماشینکاری با هم جوش خورده و در نتیجه هزینه ها کاهش یابد.

  • دستگاه برش پلاسما دستی

دستگاه های دستی همه گیر هستند که قدرت آمپراژ بالا را تحویل می دهند. آن ها برای کارهای سبک تر که شامل تراش یا برش قطعات کوچکتر فلز هستند، مناسب هستند. این دستگاه ها می توانند در گاراژها ، تعمیرگاه های خودکار، و حتی خانه ها مورد استفاده قرار گیرند.

  • دستگاه های پلاسمای معمولی

تمام واحدهای دستی از پلاسمای معمولی استفاده می کنند. برش های معمولی پلاسما به جای گاز پلاسما از هوای فروشگاه استفاده می کنند و نوک نازل شکل قوس را تعیین می کند. آمپر در محدوده 12-20 کیلو آمپر در اینچ مربع است.

معرفی انواع دستگاه برش پلاسما

قیمت انواع دستگاه برش پلاسما

انواع دستگاه برش پلاسما با کمپرسور هوا کار می کنند، که می تواند به صورت جداگانه ساخته شده یا خریداری شود. قیمت گذاری به طور قابل توجهی بین آن ها متفاوت است، اما بدون شک این دستگاه ها راحتی بسیار، شرایط استفاده آسان و شرایط مناسب شغلی شما را تعیین می کند.

گروه صنعتی آرکا با بیش از 30 سال تجربه، توانست با ارائه خدمات و محصولات باکیفیت جای خود را در میان صنعت گران باز کند. با خیال راحت می توانید سفارشات و کار های خود را به ما بسپارید تا بهترین ها را داشته باشید.

مقالات

معرفی انواع دستگاه برش پلاسما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× شش = 30

خانه درباره ماتماس با ما