با انواع دستگاه برش لیزر بیشتر آشنا شوید


با انواع دستگاه برش لیزر بیشتر آشنا شوید

امروزه انواع دستگاه برش لیزر در بازار موجود است که همه آنها در بین کاربران بر اساس کاربری هایی که دارند،  از محبوبیت ویژه ای برخوردار می باشند.

کلیه این محبوبیت ها را می‌توان به دلیل داشتن پارامتر های سرعت و دقت دانست. با استفاده از انواع دستگاه برش لیزر می توان نسبت به حکاکی و برش بر روی متریال های متفاوت اقدام نمود.

به جرات می توان گفت در انجام این امور هیچ دستگاه دیگری نمی تواند در برابر انواع دستگاه برش لیزر، فرآیندهای حکاکی و برش را با این کیفیت انجام دهد.

در قدیم به تمامی این امور به صورت سنتی و دستی انجام می گرفت، انجام این امور با صرف زمان بسیار زیاد و پرداخت هزینه های کلان همراه بود.

امروزه با استفاده از انواع دستگاه برش لیزر بر اساس کاربری‌ های مختلفی که دارد می‌توانید شرایط را برای اجرای پروژه های متفاوت در حوزه‌های متنوع با کیفیت عالی دنبال نمایید. در این خصوص می توان حوزه های پزشکی، صنعتی، هنری و غیره را معرفی نمود.

 

 

انواع دستگاه برش لیزر

کاربردهای انواع دستگاه برش لیزر

کاربرد دستگاه برش لیزر در در حوزه صنعتی می تواند برش انواع مقوا و کاغذ را به راحتی انجام دهد. این فرآیند می‌تواند در حوزه فعالیت های هنری و تزئینی نیز بسیار با اهمیت باشد.

با استفاده از دستگاه برش لیزر می توان برش انواع استیکر و ونیل را با دقت بسیار انجام نمود. از نمونه فرایندهایی که به واسطه دستگاه برش لیزر انجام می شود، برش مقوا و کاغذ است که می تواند برای تهیه کارت های عروسی با دقت بسیار و اجرای طراحی های خاص، از آن استفاده نمود.

استفاده از دستگاه برش لیزر در صنعت تبلیغات نیز بسیار پر کاربرد بوده است. استفاده از دستگاه برش لیزر توانسته است دامنه فعالیت در این حوزه را بسیار گسترده نماید.

تهیه هدایا تبلیغاتی و تندیس های مختلف و متنوع یا طرح های مناسبتی و ویژه می تواند از جمله پرکاربردترین فعالیت‌ های تبلیغاتی به واسطه استفاده از این دستگاه باشد.

استفاده از دستگاه برش لیزر در صنعت الکترونیک نیز موجبات شگفتی در جهت تهیه برد ها الکترونیکی را به دنبال داشته است.

بر این اساس می توان با توجه به شاخص های معرفی شده به دستگاه در خروجی کار برش، شاهد تهیه بردهای برش خورده با کیفیت و دقت بسیار بالا بود.

در صنعت حکاکی بر روی سنگ نیز از دستگاه برش لیزر استفاده می شود. به واسطه این دستگاه می توان در جهت حکاکی بر روی انواع مختلف از سنگ، تصاویر و اشکال مختلف را با کیفیت فوق العاده حکاکی نمود. یکی دیگر از کاربردهای دستگاه برش لیزر در صنعت پزشکی است.

بر این اساس می توان به واسطه نیاز های مختلف، به واسطه این دستگاه، برای تهیه و برش استخوان به جهت کاربری های مختلف استفاده نمود.

انواع دستگاه برش لیزر

 

اهمیت فعالیت های اپراتور در انواع دستگاه برش لیزر

در استفاده از انواع دستگاه برش لیزر، یکی از موارد با اهمیتی که باید مورد توجه قرار گیرد استفاده از اپراتور مناسب نسبت به کاربری دستگاه برش می باشد.

هر کدام از دستگاه های برش فرآیندهای مخصوص به خود را انجام می دهند، به همین خاطر نیاز است اپراتوری که مدیریت فرآیندهای انجام شده توسط دستگاه برش را بر عهده دارد، از دانش و حرفه کافی در زمینه استفاده از آن دستگاه را برخوردار باشد تا بتوان در خروجی کار، محصولات برش خورده و یا حکاکی شده با کیفیت را دریافت نمود.

هرچه اپراتور استفاده شده حرفه ای تر باشد، انجام فرآیندهای دستگاه از قدرتی مضاعف برخوردار می شوند. در استفاده از دستگاه برش لیزر، دیگر پارامتر مهمی که اپراتورها باید از آن برخوردار باشند داشتن تجربه مفید کاری است.

فرایند هایی که توسط دستگاه برش لیزر انجام می شود گاها می تواند شرایط خاصی از جهت خرابی و بروز مشکلات جزئی را به دنبال داشته باشد. بر این اساس داشتن تجربه برای اپراتور می ‌تواند در این نوع از مواقع، شرایط را به بهترین نحو ممکن دنبال نماید.

از دیگر ویژگی هایی که یک اپراتور دستگاه لیزر باید داشته باشد، آشنایی او با نرم افزارهای مخصوص طراحی ‌های دو بعدی و سه بعدی و نقشه کشی صنعتی است.

در بعضی از مواقع امکان دارد طرح ارائه شده از طرف مشتری، در صنایع مختلف دارای نقایصی باشد، طبعا اگر به واسطه آن طرح شرایط استفاده از دستگاه برش انجام شود، در محصول ارائه شده خلاها و نقایصی را شاهد خواهیم بود.

اما اگر اپراتور دستگاه برش از دانش کافی نسبت به نرم افزارهای مشخص برخوردار باشد، می تواند با اعمال ویرایش بر روی طرح تعریف شده شرایط تهیه محصول را با دقت و با کیفیت مهیا نماید.

اسامی نرم افزارهای نقشه کشی دوبعدی و یا سه بعدی برای تهیه محصولات در حوزه های مختلف به واسطه دستگاه برش میتوانند نرم افزارهایی مانند کورل، کتیا، اتوکد و دیگر نرم افزار ها باشند.

از معروف ترین نرم افزارهایی که برای استفاده از دستگاه های برش مورد استفاده قرار گرفته می‌شود، کورل و اتوکد می باشد. بر این اساس اپراتور دستگاه های برش حداقل باید به این دو نرم افزار آشنا باشند.

انواع دستگاه برش لیزر

رعایت نکات ایمنی در استفاده از انواع دستگاه برش لیزر

در کنار کاربری‌ های مختلفی که از دستگاه برش لیزر دریافت می شود که هر کدام می تواند در نوع خود منحصر به فرد و بسیار عالی باشد، رعایت نکات ایمنی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

توجه نمایید که در این دستگاه از ولتاژ برق در شرایط بسیار زیادی به واسطه فعالیت ‌های لیزر استفاده می‌شود. و به همین خاطر می‌تواند احتمال بروز خطر را به دنبال داشته باشد.

می‌توان کاربری از دستگاه برش لیزر را در گروه دستگاههای خطرناک قرار داد اما، بر اساس طراحی های انجام شده و توجه به نکات در رابطه با استفاده از دستگاه برش لیزر، می توان به سادگی با توجه به رعایت نکات پیشگیری، احتمال رخداد شرایط خطر را برطرف نمود.

به همین خاطر تا زمانی که به نکات ایمنی توجه شود هیچ نوع خطری به واسطه این دستگاه،  اپراتور و دیگر افراد را تهدید نخواهد کرد.

از مهمترین نکاتی که در استفاده از دستگاه برش باید مورد توجه قرار گیرد، جلوگیری از ورود افراد متفرقه به نزدیکی دستگاه برش است.

بر همین اساس در کارگاه هایی که از این دستگاه استفاده می شود تابلوهایی به جهت جلوگیری از ورود افراد متفرقه به محیط کارگاه نصب شده است.

افراد متفرقه به دلیل عدم آشنایی با فرآیندهای استفاده از دستگاه برش لیزر، با خطرهای احتمالی این دستگاه نیز آشنا نمی باشند.

به همین دلیل امکان دارد برای خود و برای لیزر کار شرایط بروز خطر را فراهم آورند. نکته دیگری که اپراتور ها در رابطه با رعایت نکات ایمنی دستگاه برش باید توجه نمایند، عدم رها کردن دستگاه در حالت روشن بودن و مشغول کار بودن می باشد.

در این خصوص اپراتورهای دستگاه برش لیزر باید توجه کنند تا زمانی که دستگاه مشغول فعالیت های برش و یا حکاکی است، باید در کنار دستگاه بوده و شرایط را مدیریت نمایند.

انواع دستگاه برش لیزر

معرفی برخی از انواع دستگاه برش لیزر:

1-دستگاه برش لیزر DL 6090: پرسرعت مخصوص برش و حکاکی انواع مواد و متریال غیر فلزات

2-دستگاه برش لیزر فلز و غیر فلز هیبریدی: پرسرعت مخصوص برش و حکاکی انواع مواد فلز و غیر فلز

3-دستگاه برش لیزر فلزات مدل 1325: پرسرعت مخصوص برش و حکاکی انواع مواد فلز و غیر فلز

مقالات

انواع دستگاه برش لیزربا انواع دستگاه برش لیزر بیش تر اشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش + 3 =

خانه درباره ماتماس با ما