مهندسی معکوس دانش ساخت قطعه یا دستگاه از روی نمونه ساخته شده است. برخلاف اینکه در نگاه اول مسئله ساده به نظر میرسد ولی همواره ظرافتها و نکات پیچیده میتواند در حین ساخت، پروژه را از مسیر صحیح منحرف نماید.

رعایت اصول اساسی مورد نظر طراح، شناخت صحیح متریال، تعییت الگوی صحیح برای فرایندها به ترتیب اولویت و در نظر گرفتن تلرانس های بهینه با توجه به عملکرد تجهیز یا قطعه از مهمترین پارامترهای دستیابی به یک طرح صحیح هستند. مرحله بعد مدلسازی قطعه با توجه به موارد قبلی میباشد.

ارائه خدمات

تهیه یک مدل ایده آل، دسترسی به نقشه های ساخت و یا قالب را با کمترین ایراد هموار میسازد. پس از این مرحله در صورت نیاز حتما باید مدل در یکی از نرم افزارهای المان محدود شبیه سازی شود.

این تحلیل در صورت بروز مشکل در بارگذاریها و یا عملکرد میتواند خسارات ناشی از ساخت را کاهش داده و اصلاحات احتمالی مورد نیاز در مدل و نقشه پیش از ساخت انجام شوند. این ایستگاه در بسیاری موارد جلوی دوباره کاریها و سعی و خطاها را خواهد گرفت.

واحد مهندسی تام تکنیک با بهره گیری از دستگاههای اسکن ویدیویی، CMM و … و نرم افزارهای CAD/CAM/CAE می تواند حامی صنعتگران در عرصه تولید قطعات صنعتی جدید، بازسازی قطعات فرسوده ومعیوب دستگاهها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه × 3 =

خانه درباره ماتماس با ما