همه چیز در مورد برش واترجت


معرفی واترجت و مزیت های استفاده از آن 

آیا شما هم به دنبال مهمترین مزیت های مربوط به برش واترجت، هستید؟ می دانید که سرعت و دقت مربوط به برش با دستگاه واتر جت، چقدر می باشد؟ شما نیز می توانید جهت اخذ توضیحات بیشتر در خصوص برش واترجت، مقاله ی پیش روی خود را، تا پایان مورد مطالعه قرار دهید.

دستگاه واترجت یکی از بی نظیرترین تجهیزات و دستگاه های مورد استفاده در صنعت می باشد که برای اولین بار نورمن فرانز در سال 1950، توانست این دستگاه را طراحی و از آن رونمایی کند.

در طول دهه های مختلف نیز با پیشرفت صنعت و دانش، دستگاه واتر جت آقای فرانز به شکل بسیار حرفه ای طراحی شده و مورد استفاده قرار گرفت.

دستگاه واتر جت با توجه به ساختاری که دارد، می تواند آب را با سرعت و فشار بسیار بالایی بر روی سطح مورد نظرتان بپاشد.

 

همه چیز در مورد برش واترجت

همچنین در نظر بگیرید که استفاده از دستگاه واتر جت، می تواند مزیت های بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد که از مهمترین این مزیت ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

همه کاره بودن دستگاه واتر جت

خاصیت برشکاری سرد

مقرون به صرفه بودن

نصب و استفاده ی بسیار راحت

سازگاری با محیط زیست

ایمنی در حد بسیار بالا

بدون تنش های مکانیکی

امروزه شرکت های بسیار معروفی در زمینه طراحی و تولید انواع دستگاه واتر جت، فعالیت می کنند که هر یک نیز سعی دارند باکیفیت ترین و مقاوم ترین این تجهیزات را طراحی نموده و در اختیار مشتریان خود، قرار دهند.

همچنین در نظر بگیرید که دستگاه واتر جت از قسمت های مختلفی مانند محافظ نازل، جریان جت، ذرات گارنت، الماس خروجی و ورودی آب و غیره تشکیل شده است. در ادامه مقاله می خواهیم راجع به مهمترین کاربرد مربوط به برش واترجت، بیشتر صحبت کنیم.

 

کاربرد مربوط به برش واترجت

همانطور که در قسمت قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، برش واترجت، یکی از مهمترین کاربردهای مربوط به دستگاه واتر جت می باشد که امروزه بسیاری از صنعتگران در حرفه های مختلف، به دنبال راهنمای استفاده از برش با دستگاه واتر جت هستند تا بتوانند سریع ترین و بی نقص ترین برش را برای خود به ارمغان آورند.

یکی از مهمترین توانایی های مربوط به دستگاه واتر جت را، برش سرد شکل داده است و همین امر سبب شده تا بسیاری از صنعتگران در صنایع مختلف، به دنبال راهنمای استفاده از این دستگاه نمایند.

دستگاه واتر جت  می تواند هر ماده ای را، بدون تولید دود سمی به راحتی برش دهد. برش واترجت امروزه از موارد استفاده ی بسیار بالایی برخوردار می باشد که از مهمترین کاربردهای مربوط به برش دستگاه واترجت، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب برای استفاده در صنعت: صنعت خودروسازی، صنعت سنگ، صنعت هوا و فضا
  • مناسب برای استفاده در هنر و معماری: برش دادن انواع سنگ ها، چوب ها، سرامیک ها
  • مناسب برای استفاده در مدلسازی: تولید و طراحی تجهیزات مهندسی پزشکی، دستگاه های آزمایشگاهی، اعضای مصنوعی، انواع پروتزها، تولید قطعات ربات

شما نیز می توانید با توجه به کاربرد مربوط به برش دستگاه واترجت ، اقدام به استفاده از این دستگاه داشته باشید.

البته پیشنهاد می کنیم که برای خرید تجهیزات مذکور، حتما از فروشگاه های معتبری اقدام نمایید تا مدرن ترین و مقاوم ترین این دستگاه ها را، سفارش دهید.

همه چیز در مورد برش واترجت

سرعت و کیفیت برش واترجت

یکی از مهمترین خصوصیات مربوط به برش واترجت را، سرعت بسیار بالایی آن شکل داده است و همین امر نیز سبب شده تا افراد در حرفه ها و صنایع گوناگون به دنبال راهنمای استفاده از این تکنولوژی باشند.

توجه داشته باشید که سرعت برش با دستگاه واتر جت، به آیتم های مختلفی بستگی دارد که هر چقدر میزان این آیتم ها افزایش یابد، سرعت مربوط به برش نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

در واقع می توان گفت، سرعت برش واترجت با آیتم های ذیل رابطه ی غیر مستقیم و معکوسی را دارد. از مهمترین آیتم های موثر در سرعت برش دستگاه واترجت، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیفیت لبه

ضخامت ماده

سختی ماده

پیچیدگی طرح

همچنین کیفیت مربوط به برش دستگاه واترجت نیز به سرعت و میزان حرکت آب بستگی دارد.

در حالت کلی می توان گفت، کیفیت مربوط به برش دستگاه واترجت بسیار بی نظیر می باشد و شما می توانید با خیال راحت، از این فناوری بهره مند شوید.

همه چیز در مورد برش واترجت

مزیت های مربوط به برش واتر جت

افرادی که به دنبال استفاده از تکنولوژی برش واترجت هستند، می توانند از مزیت های بسیار متعددی نیز برخوردار شوند.

شما نیز قبل از انجام برش با دستگاه واتر جت، راجع به مزیت های این مدل از برش، اطلاعات مدنظر خود را، به دست آورید. از مهمترین مزیت های مربوط به برش واترجت، می توان به گزینه های ذیل اشاره کرد:

قدرت برش بسیار بالا

توانایی و قابلیت برش سوپر آلیاژ

برش بدون محدودیت

برش انواع فولادها

برش انواع ورق های پلاستیکی، پی وی سی، کامپوزیت، پارکت، پلکسی گلاس، اچ دی اف، ام دی اف، شیشه، پلی کربنات، مس، برنج و غیره

عدم ایجاد تنش های حرارتی

کیفیت بسیار بالا

دقت و برش سه بعدی واتر جت

یکی از مهمترین موضوعاتی که در خصوص برش واترجت، وجود دارد دقت مربوط به این برش می باشد. جالب است بدانید که دقت برش با دستگاه واتر جت در حدود یک دهم میلیمتر بوده که این امر نشان می دهد،  برش واترجت از میزان دقت بسیار بالایی برخوردار می باشد. همچنین در نظر بگیرید که برش دستگاه واتر جت از توانایی برش سه بعدی نیز برخوردار است و شما می توانید از برش دستگاه واتر جت در طرح های دو و سه بعدی مدنظرتان استفاده کنید.

 

همه چیز در مورد برش واترجت

مقایسه برش واترجت با دیگر روش های برش

توجه نمایید که قدرت مربوط به برش واترجت در مقایسه با دیگر روش های برش از جمله برش لیزری، بسیار بالا می باشد و شما می توانید سرسخت ترین ماده با ضخامت بالا را به راحتی با دستگاه واترجت، برش دهید.

همچنین برش لیزری هیچ گونه توانایی را برای برش دادن شیشه، سنگ و سرامیک ندارد و شما می توانید برای برش دادن این متریال ها، از دستگاه دستگاه واترجت استفاده کنید.

از دیگر مهمترین تفاوت های میان برش واترجت و برش لیزر، می توان به دقت بالای برش با دستگاه واتر جت اشاره کرد.

همچنین شما برای برش با دستگاه واترجت، هزینه های کمتری را در مقایسه با برش لیزری، پرداخت خواهید نمود که این امر نیز یکی دیگر از مهمترین تفاوت های میان برش دستگاه واترجت و برش لیزری می باشد.

شما نیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برش دستگاه واترجت، با همکاران ما در ارتباط باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاورین سایت آرکا لیزر در ارتباط باشید

مقالات

برش واتر جت، برش واترجت، همه چیز در مورد برش واترجت، واتر جت، واترجت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت − = 5

خانه درباره ماتماس با ما